Kammottava mörkö, vauhti päällä ja pohjat alla!

P: Lasse. Junani Hämeenlinnaan lähti klo 16.06 ja olin perillä noin viiden aikaan. Reippaana miehenä kävelin asemalta festivaalialueelle ja nautin kesäisestä maisemasta. Bäkkärillä olikin jo tuttuja naamoja, Vartin ja KT:n muodossa. Nälkäisenä miehenä kävin syömässä vip-teltassa ja ruoka oli oikein hyvää, lettujakin oli jälkkäriksi. Tämä kaikkihan on vain turhaa löpinää, jolla yritän täyttää tätä artikkelia. Unelmissani kuitenkin lensin paikan päälle ylvään kyhnyjoutsenen selässä.

kp: Haha! Mahtava aloitus. Mie löpisen sellasta, että alkuperäinen suunnitelma oli myös tulla junalla Hämeenlinnaan, jotta näkisin Steen1:n keikan, mutta tämä kokemus jäi valitettavasti välistä, perkeleet kun soittivat niin aikaisin. Menin bussilla, olin tylsä.

H: Oisin käynyt vanhemman Hynysen kanssa lenkillä klo 11, mutta hän oli krapulassa.

E: Hynynen… mmm….

Blueberry Clubin kesäkokous.

kp: Nämä kaikki artikkelin kuvat ovat jatkoilta ja seuraavan päivän puolelta, jos ihmettelette asiaaa, rakkaat lukijat.

H: Mie olin innoissani linnoista ja sorsista. Vaan eipä huono ollut muonakaan, sanoivat!

E: Se ruoka ei ollut hyvää miun ja Kaikan mielestä eli ei-lihansyöjien. Ihan liian kuivaa, ei mitään kastiketta. Ei edes salaatinkastiketta, jolla kastella paistettuja vihanneksia ja riisiä. Söin oliiveja, niissä oli öljyä.

P: Mennäänpä sitten suoraan keikkiin. Sehän oli mainio! Wanajalla on muistaakseni ollut aina hyvä slotti ja hyvä yleisö. Nytkin pienen provosoinnin jälkeen nähtiin kunnon wall of death ja pienimuotoista pittitoimintaa.

Kauhujen alttari. You do not want to be any part of that shit!

kp: Sehän oli oikein mainiota valssaamista sekä yleisön, että meidän puolesta. Bongasin myös itse Freemanin tähyilemästä toimitustamme, sekä olin näkeväni lavan sivusta vanhan soitto-oppilaani Lauri Porrankin. Huimaa touhua. Harmi, että ei saatu soittaa kahta biisiä encoressa, vaikka aikaa olisi meidän kellojen mukaan ollut oikein hyvin.

H: Miulla venähti selkä alkukeikasta ja loppukeikan vitutti.

kp: Tänä kesänä on tapahtunut jotain. Miulla on ollut melkein joka viikonlopun jäljiltä niskat, selkä ja lonkka kipeenä. Forever young…

H: Näillä reissuilla tehdään tärkeät hommat hyvin ja sitten ollaan kuin Ellu + avec chicken legs.

P: Keikin jälkeen ilmaisen oluen houkutus kävi liian suureksi ja otimme parit. Matka kohti Lappeenrantaa sai alkaa.

H: Loputon matka helvettiin palavissa ruttovankkureissa.

kp: Blueberry Clubin hienostuneen kahden pullon tyhjentämisen jälkeen oli aika siirtyä koviin aineisiin. Hämeenlinnassa vuosia takaperin perustettu Blueberry Club on kasvanut nyt neljän hengen kerhoksi. Tälle reissulle oli tarkoitus saada kerhon paidat ja julisteita, mutta tällä kertaa oli tyytyminen mustikkashotin aineisiin ja violeteista pöytätableteista askarreltu liina.

H: Miuta vähän vituttaa teiän Blueberry Club. Miksikö? Koska työ saatte juoda herkkuja ja tuntea yhteisöllisyyttä. Ne ovat kuin orgiat.

kp: Sinua ehdotettiin jäseneksi, mutta kieltäydyit. Yhyy, yhyy, yhyy. Kokouksessa päätettiin seuraavia asioita:

• mustikkashotteja ei enää koskaan tehdä Kossuun
    • Blueberry Clubin kokousta ei pidetä liikkuvassa ajoneuvossa

Näiden lisäksi pohdimme myös seuraavia asioita, joille emme antaneet vielä päätöstä:

• pitääkö seuran kotikaupunki vaihtaa?
      • uusia jäseniä otetaan vain hyvillä perusteilla ja he joutuvat myös henkisiin ja taloudellisiin jäsentesteihin. Testien luonteet riippuvat testaajien fiiliksistä ja kuun asennosta
      • Blueberry Clubin jäseniä (jäsen Kaikka, jäsen Jussi, jäsen Emil, jäsen Tuomas) saa aina tukea ravintoloissa tarjoamalla heille mustikkashotteja. Tämän jälkeen heitä saa tukea fyysisesti.

Matkalla pitää tehdä myös pysähdyksiä, jotta ihmiset pystyvät tyhjentämään ja täydentämään itseään.

H: ”Sometimes you have to let go of the older memories so that the new and better memories can fit in”. Kenny Powers.

E: A.k.a. Jumala.

kp: Pääsimme juuri baarin sulkemisten jälkeen Lappeenrannan kirkkopuistoon, jossa oli aivan äärimmäiset rajut bileet.

Kännissä on kivaa! Itiksen kesäkaverit!

P: Ne bileet oli rajuimmat, mitä olen koskaan nähnyt. Hyyrysen sohva houkutteli jo hyvää vauhtia seireenin lailla.

H: Sisäinen kamppailu Olkkosen yökaveruudesta ja Kai-Pekan jatkojenjatkokaveruudesta oli verinen clash of titans in my brain. Valitsin unen, sillä tiesin, että maksa maksaisi velkansa seuraavana iltana. I love my maksa right now.

P: I hate my maksa right now!

kp: Se mikä ei maksa, on maksutonta… Noniin.

kp: Jossain vaiheessa bileet yltyivät teatteritaiteen ja korkeakulttuurin puolelle. Tämä oli ilmiselvästi ihmisille liikaa, joten päätimme poistua järkyttyneinä nukkumaan aamupalan kautta.

H: Mie rakastan yöllistä Lappeenrantaa. Mutta välillä se tekee ihmisen yöeläimeksi.